Saturday, December 11, 2010

ni anak pasangan bahlol dan bongok

Bodo lari ke bpaknya
"pak! pak!"
Bongok(pak) yg tgh berak telompat dek tekejut
"padia duk jerit2 ni,beqak pun ta senang"

bodo angkat tgn lalu mnunjukkn
bulu ketiaknya yg bru tumbuh dgn muka bgga
bongok heran
''laaaa ni ja yg hg na tnjuk,ni tgk bulu ktiak aku lg stai,
dh la ni p mndi,flush jmbn tu,td aku lupa "

dalam bilik mndi bodo syampoo bulu ketiaknya
ta lupa juga conditoner sunsilk
selai demi selai dibelai mnja
"yea yea..dh tumbuh..yea yea"

keesokannya di sekolah
cikgu bodo suruh buat karangan pasal benda yg tersayang

bodo pun tulis laa

BULU KETIAK SAYA.
Nama saya Bodo A/L Bongok Umur saya 9 tahun. Saya ada emak. Saya sayang emak saya. Emak saya pandai masak. Saya ada ayah. Saya sayang ayah saya. Ayah saya selalu belikan saya hadiah. Bulu ketiak ayah saya lebat. Saya juga mahu bulu ketiak macam ayah saya. Saya tanya
ayah saya. Macamana nak bagi bulu ketiak saya tumbuh cepat. Ayah saya kata, ambil telur ayam baru bertelur, bubuh di celah ketiak. Saya ikut nasihat ayah saya. Tiap-tiap hari saya pergi reban ayam. Tunggu ayam bertelur. Hari ini bulu ketiak saya sudah tumbuh. Saya sangat gembira. Saya sayang bulu ketiak saya.

berita si bodo ada bulu heboh satu sekolah
staff2,pekebun mahupun pakgourd

tiba pd wktu klimaks iaitu waktu balek
bodo disekat mgkuk,ayun,barua

'hey kau,dgr cita kau ada bulu,mai sini kami nk tgk'

'beqanak tepi bendang cas ckp kl' balas bodo

maka pembuli tsebot tersindir dan naik marah
lalu, mmbuka baju dan seluar bodo.

'mana dia bulu,aku nk tgk!'
'celah kgkang tadak punn.'
'ouhh kt ketiakk'

mreka memotong bulu ketiak bodo
lalu dibakarr

bodo mnangis teresak dan rebah di jalanan kerana keletihan
lemah dan tak bermaya tubuhnya sperti seorang gadis dicabul kehormatannya

bodo redha.

tp tetap timbul persoalan di hatinya

" Mengapa ada orang iri hati?....Mengapa ada orang dengki
melihat kelebihannya?... Dia tak pernah kacau orang. Dia tak pernah
susahkan orang. Dia hanyalah budak biasa yang sayangkan bulu
ketiaknya. Dia hanyalah budak biasa yang tak sabar nak jadi dewasa. "


p/s: cita ni aku copy,besala copycat,cat kn kiut mcm saya :D
cita ni ada teladan!aku hensem

No comments:

Post a Comment