Saturday, December 11, 2010

ni anak pasangan bahlol dan bongok

Bodo lari ke bpaknya
"pak! pak!"
Bongok(pak) yg tgh berak telompat dek tekejut
"padia duk jerit2 ni,beqak pun ta senang"

bodo angkat tgn lalu mnunjukkn
bulu ketiaknya yg bru tumbuh dgn muka bgga
bongok heran
''laaaa ni ja yg hg na tnjuk,ni tgk bulu ktiak aku lg stai,
dh la ni p mndi,flush jmbn tu,td aku lupa "

dalam bilik mndi bodo syampoo bulu ketiaknya
ta lupa juga conditoner sunsilk
selai demi selai dibelai mnja
"yea yea..dh tumbuh..yea yea"

keesokannya di sekolah
cikgu bodo suruh buat karangan pasal benda yg tersayang

bodo pun tulis laa

BULU KETIAK SAYA.
Nama saya Bodo A/L Bongok Umur saya 9 tahun. Saya ada emak. Saya sayang emak saya. Emak saya pandai masak. Saya ada ayah. Saya sayang ayah saya. Ayah saya selalu belikan saya hadiah. Bulu ketiak ayah saya lebat. Saya juga mahu bulu ketiak macam ayah saya. Saya tanya
ayah saya. Macamana nak bagi bulu ketiak saya tumbuh cepat. Ayah saya kata, ambil telur ayam baru bertelur, bubuh di celah ketiak. Saya ikut nasihat ayah saya. Tiap-tiap hari saya pergi reban ayam. Tunggu ayam bertelur. Hari ini bulu ketiak saya sudah tumbuh. Saya sangat gembira. Saya sayang bulu ketiak saya.

berita si bodo ada bulu heboh satu sekolah
staff2,pekebun mahupun pakgourd

tiba pd wktu klimaks iaitu waktu balek
bodo disekat mgkuk,ayun,barua

'hey kau,dgr cita kau ada bulu,mai sini kami nk tgk'

'beqanak tepi bendang cas ckp kl' balas bodo

maka pembuli tsebot tersindir dan naik marah
lalu, mmbuka baju dan seluar bodo.

'mana dia bulu,aku nk tgk!'
'celah kgkang tadak punn.'
'ouhh kt ketiakk'

mreka memotong bulu ketiak bodo
lalu dibakarr

bodo mnangis teresak dan rebah di jalanan kerana keletihan
lemah dan tak bermaya tubuhnya sperti seorang gadis dicabul kehormatannya

bodo redha.

tp tetap timbul persoalan di hatinya

" Mengapa ada orang iri hati?....Mengapa ada orang dengki
melihat kelebihannya?... Dia tak pernah kacau orang. Dia tak pernah
susahkan orang. Dia hanyalah budak biasa yang sayangkan bulu
ketiaknya. Dia hanyalah budak biasa yang tak sabar nak jadi dewasa. "


p/s: cita ni aku copy,besala copycat,cat kn kiut mcm saya :D
cita ni ada teladan!aku hensem

Friday, December 10, 2010

bengap bodo bengong,makhluk apa ni?

Bongok(L) satu hari sdg menarik mata airnya,Bahlol(P)
menaiki superbike yg baru di 'piang'


Bahlol tktau kut tu moto piang.
*piang tu curi la bahlol


tgh duk syok menarik kt highway
Bongok lalu sebelah taik sebesar lens DSLR*ada kena mngena ka?

lntas break mngejut mgunakn brek kaki
smbil mnahan kaki kanannya ats pmukaan jalan.


maka dua makhluk ini pun turun
lalu mnju ke taik tersebot
Bongok mmandang tajam ke arah taik
"hmm,mcm taik jaaa''Bongok heran

Bongok angkat taik dgn telapak tgn yg berlapikkn kain bajunya
takut kotor tgnnya dan bimbang terbatal air smaygnya
*Bongok bodo! nnt nk smayg pkai bju pa,dh la bwk selai ja,
td duk 'menarik awek' unk ta pkiaq lak psai ayq smayg

Bongok sentuh tahi tu
"hmm,lmbut mcm taik"

Bongok hidu taik tu
"bau pun mcm taik"

Bongok ta puas hati,inginkn kbenaran dan kepastian
lalu calit sdikit taik di hujung jari dan mrasa taik tersebut
"eh eh rasa pun mcm taik!"
"darling(Bahlol),try awk test rasa bnda ni.mcm taik tak?"

awek dia ni pun lg sorang kedengoi mcm laki dia gak



Bahlol cuba rasa....
*smbil2 tu try la hgpa bygkn
"hahh bang! mmg sah dh! mmg sah dh ni taik!!"
"naseb baek la abg tak tlanggar taik ni td"

Bongok balas
"sbb tu la abg turun check bnda ni"

lalu mereka mnymbung aktiviti mereka semula dgn penoh bgga
"yea! yea! aku tak langgar taik td"

*p/s:agak2 anak depa nma pa?