Wednesday, November 17, 2010

newbie in the colony

bonjour to all mankind
aku brasal dr planet GNOHUM,dan berspesiskan kaum alien iaitu ultraman.*ya,dragonball,wonderpet,doremon serta avatar adalah kaum krabat aku.aku tinggal dgn atokku.beliau berketurunan tranformers jawa panarogo belah tobiaq.msa kecik2 dlu,aku berpnyakit 'taun' dan suka mmperhmbakan org,lalu atukku meletakkan nama TUAN.
lahirnya aku drpd proses Miosis dan Mitosis melalui phasa Prophase,Metaphase,Anaphase dan juga Telophase.kool kan?
gambar roket kmi yg sempat ditangkap oleh NASA
semalam,sy dan atukku berbincng utk holiday ke Matahari.akibat pd wktu siang matahari panas dan mngeluarkan hba,jd atuk cadang utk pergi pd waktu malam,bru sejuk skit.kmi mggunakan roket yg dimodified scra haram yg berbody-kit keta Inspira adik beradik Mitshubishi Evo dan berenjinkan kereta kancil.

dalam perjalanan,kmi termsuk roadblock dan ditahan JPJ(jabatan pengangkutan jalanraya).atuk disaman sbb tak bayar road-tax dan modified roket scra haram.aku juga kna saman kerna ta pkai seatbelt.atukku yg psaiko naik bengang dan stim.muka merah bak incredible hulk.sambil mmndu,atuk memaki dirinya sndiri "bodoh betul aku ni,spatutnya aku buboh turbo!'.akibat terlalu marah,atuk mnumbuk dashboard roket mggunakan kakinya yg sbesar kaki hang tuah.tanpu kmi sedari,atuk tertekan butang "EJECT?"

tiba-tiba,aku tercampak keluar dr roket dan terhantuk sedikit pada abdomen roket "adoi sakit.." lalu berpusing 360drjah beratus-ratus kali.sambil aku berpusing jatuh,atuk sempat mengira acceleration,velocity,gravitational force,momentum,displacement mggunakan ilmu physicnya yg ta seberapa serta kalkeleter yg berkalender kepunyaan Albert Eistein.kiraannya salah sebab campurkan skali dgn gravitational force.dkt angkasa mna ada graviti,bengap betul atukku ni.
setelah itu,aku landing di planet bumi bak Syeik Muzaffar Syukor.tp beliau dismbut baik,knapa aku tidak?baro baro..
aku terhempes di kawasan yg ku tidak seberapa tahu.dan tidak tercatat dlm GPS .semua manusia di sana tidak dpt mnerimaku.
mungkinkah aku terlalu hensem sperti Edward Cullen ataupun artist Korea.lalu aku nekad utk tranform tubuh bdn dan wajahku yg comel ni ke bentuk manusai dan juga berhijrah ke negara Malaysia slpas mmbaca surat khabar metro.
wajab asal mengikut psport
aku berenang ke sana dgn pnuh smangat dan ghairah.semasa brenang,sempat juga aku berjumpa Jack Sparrow yg tgh buat pngambaran.aku minta autograph dan sign dkt jubor ku.jack marah lalu menampar juborku dgn tangannya yg elastik dan flexible.aku pun tercampak ke laut.aku berenang semula dgn perasaan hampa smbil mengusap jubor ku yg kemerahan.
tinggal berapa ribu kilometer SAJA lg,sebuah kapal lalu depan ku dan kapten kapal memanggil aku naik.semasa kapten bercakap,aku mngangguk sj sbb tak faham,dia ckp dlm bhasa vietnam.sejejaknya kmi di sana,aku dipaksa mnjd pelacur di sebuah pusat gay.baru ku faham mereka pndtg tnpa izin.dgn prasaan takut sbb teruna masih ada,aku snyap2 kol polis,swat,jabatan agama islam,ambulan,bomba,kastam utk mnyrbu club itu.stelah diserbu,pihak atasan dtg berterima kasih.tauke club trsebut sempat memaki aku dlm bhasa cina dan menampar juborku.knapa mnusia ni suka mnampar jubor??aku hairan...

pihak kerajaan mmberi aku sebuah tmpat tinggal,ic dan sijil kerakyatan.mengikut ic yg ku dpt,nama ku TUAN MUHAMMAD AFIQ...dan ku memeluk islam.aku disuruh berkhatan,aku mengangguk sj kerna ta tahu mksudnya.yg pstinya msti perkara seronok.

slpas kjadian aku kenal seorang awek yg brnama Najihah Najwa (*sori jiahhh,hehe) beliau lah yg mndorong dan mnjd sumber inspirasi utk mem-blog-ing.aku hidup popular dan bahagia di sini smpai Barrack Obama pun ingin bjumpa ku.sekiaannnnn

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA BUAT SEMUA UMAT ISLAM
CERITA INI HNYA REKAAN SEMATA-MATA,DAN TIDAK ADA SANGKUT PAUT YG SUDAH MATI ATAU BELUM.

No comments:

Post a Comment